onsdag 27 november 2013

Onsdag och motivationsbrist

Oj vad det kan vara skillnad på motivation från dag till dag. Igår efter jobbet skuttade jag iväg på en löptur men idag var det allt annat än skuttande, snarare släpade jag mig ut. Var trött och omotiverad och dessutom blåste det så att jag höll på att falla omkull när jag gick hem från jobbet. 

Matte, ta av reflexvästen...

Som ni ser på bilden verkade Candy vara minst lika omotiverad idag. Eftersom det är så mörkt på eftermiddagen nu så måste hon ha sin reflexväst och hon avskyr den. Som tur verkar hon glömma bort den bara vi börjar springa. 

Trotsade ändå motivationsbristen och vinden och hämtade nästa hund, Mimmi, och sedan sprang vi alla tre 12 kilometer. Sista och slutligen blev det helt okej, sprang lugnt och lyssnade på en intressant podcast. Allt var som vanligt alltså; hur tungt det än känns när man skall fara iväg så känns det bra efteråt!

Två nöjda löpare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar