söndag 3 november 2013

Söndag och veckosummering

Har inte kommit in i bloggandet på nytt ännu och i helgen har jag nästan glömt bort att jag börjat blogga igen! Men att träna har jag kommit ihåg i alla fall och idag har jag tagit det första steget mot att komma igång med långpassen igen. Passade på att springa till Solf när vi skulle och hälsa på Robbes föräldrar och fick ihop totalt 18km (05:12min/km) och hade lyxen att komma fram till ett färdig dukat bord! Vanligtvis brukar nog långpassen vara lite längre men eftersom det var första långpasset sedan 24 augusti (förutom marathon då) så kändes 18 som en passlig mjukstart! Från och med nästa vecka ska jag öka sträckan igen och sen blir det att nöta långpass varje vecka fram till nästa sommar.Härligt! 

Hade Mimmi med på passet idag.
Första gången hon sprang så långt men den här hunden skulle nog orka hur långt som helst. 
Candy var också med men hon fastnade inte på bild.

Den här veckan har jag också försökt komma igång med seriösare styrketräning. Ni som läst min gamla blogg vet att jag brukar fuska med både styrketräning och stretch men för den kommande säsongen ska jag bygga en riktigt bra grund har jag bestämt! Har tagit hjälp av Mika på Endurance For Life som gjort upp ett program med grenspecifika övningar som hittills känts riktigt bra! Skönt också att ha ett program att följa och inte behöva tänka själv.

Denna vecka blev det totalt tre styrketräningspass (två på gymmet och ett hemma med kroppsvikt) och totalt 59 kilometer löpning. Alla pass har känts bra och motivationen är på topp just nu. Speciellt efter att ha tittat på New York marathon på tv idag!

1 kommentar: