tisdag 10 december 2013

Om att lura sig själv

Jag har tidigare skrivit att jag inte sprungit på morgonen på väldigt, väldigt länge men den här veckan blir det faktiskt något morgonpass för att få tidsschemat att gå ihop. Det är mycket på jobbet, julfester, jag skall till Helsingfors osv. vilket gör att jag får pussla lite för att hinna med alla veckans pass. Idag började jag morgonen med 6 kilometer jogg och visst var det skönt att springa före frukost! Snabbt gick det inte och hungrig som en varg var jag, det kändes nog att kroppen är ovan att springa på tom tank. 

Efter jobbdagen var det sen dags för pass nr. 2 för dagen. Velade av och an hela eftermiddagen om jag skulle springa inomhus på löpband eller utomhus i snöfallet, hade liksom ingen lust att återuppleva lördagens snöpass...
Men eftersom jag ville att Candy skulle få mera motion så blev det ändå utomhus. Lockade mig själv med att jag behöver springa "bara" 10 kilometer om jag springer utomhus (hade inplanerat 14km) och när jag väl kom igång så gick det ju förstås hur bra som helst så det blev de inplanerade 14 kilometerna i alla fall! Lyckas ofta lura mig själv på det där sättet när det känns motigt; tänker att det är huvudsaken att jag kommer mig ut även om jag skulle förkorta passet men sen när jag börjat springa så är det väldigt sällan som jag sist och slutligen väljer att förkorta den planerade rundan. Väldigt effektiv självlurningsmetod med andra ord! 

Totalt blev dagens löpdos 20 kilometer och nu skall jag försöka stretcha och foamrolla benen ordentligt före jag kryper ner för natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar