fredag 17 januari 2014

Fredagskänslor



Det var en väldigt nöjd och glad Heidi som cyklade hem från gymmet idag på förmiddagen. Jag började nämligen den här fredagen med det längsta passet hittills på crosstrainer. 1h 45min trampade jag på crosstrainern för att få ihop ett långpass också denna vecka. Börjar som ni vet vara ordentligt trött på alternativ träning nu men jag tänker inte ge mig och det är tack vare den beslutsamheten som jag fortsätter när det blir trist på crosstrainern. Det här skulle jag aldrig ha gjort för något år sedan, jag har alltid vara envis men mitt pannben har nog blivit mycket tjockare tack vare marathonträningen! Ska man orka fortsätta under ett marathon när det blir tungt (och det blir det alltid i något skede hur mycket man än tränat) så krävs det en vilja av stål och det är roligt att märka att den vilja också går att förbättra och även tillämpa i andra situationer i livet. 

Getost- och laxsallad. Konstig kombination kanske men jätte gott!

Efter träningen hade jag bestämt mig för att bara göra roliga saker. Förutom att det är fredag så är det dessutom ett år sedan jag fick ett mycket positivt besked angående min hälsa och jag och mamma har bestämt att vi alltid skall fira denna dag med lunch på stan och med att köpa årets första tulpaner, precis som vi gjorde för ett år sedan den här dagen. Så vi började med en lång lunch på Sweet Vasa och gick sedan på stan en stund. 


Årets första tulpaner kommer alltid att påminna mig om hur tacksamma vi ska vara över att få vara friska! 

Hoppas ni också har haft en fin fredag!

1 kommentar:

  1. att alternativträning är trist i längden håller jag med om. tre månader nu… :( läs på crosstrainern- tidningar funkar bra!

    SvaraRadera