lördag 25 januari 2014

Morgonlöpning!

Nu kunde jag inte vänta längre. Jag var bara tvungen att få springa utomhus. Somnade förväntansfull igår kväll och vaknade så glad eftersom det var dags för en morgonlänk!

'
Snörade på mig skorna och tassade iväg. Efter bara några meter spred sig ett stort leende över mitt ansikte, tänk att jag får springa igen och det inte gör ont! Vissa kanske har svårt att förstå hur jag kan bli så lycklig över något så enkelt som att få springa men för mig är det en stor sak! Min kropp och mitt huvud har skrikit efter löpning så länge nu och det känns så härligt att få vara i löpskorna igen. 

Stelheten i höften är dock kvar och det känns lite som om jag skulle ha sirap i benen. Mitt vanliga tempo är med andra ord långt långt borta och dagens 8 kilometer gick i 05:37min/km men just kunde jag inte bry mig mindre. Nu vill jag bara springa, tempo kan jag fundera senare på. 


Förutom att det har varit jobbigt att inte få springa själv så har det varit jobbigt att se på hur Candy inte fått ut den energi hon brukar få ut. Vanligtvis springer ju också hon ca.70km/vecka men nu har hon bara fått promenader och även om båda jag och Robbe har varit extra måna om att hon verkligen ska få ordentligt med motion varje dag så är det inte samma sak som när hon springer med mig. Så ni kan ju gissa vilka lyckokänslor som bubblade när jag äntligen fick ta med Candy ut och springa!


Hon sprang de 8 kilometerna lika duktigt som vanligt och man såg att hon njöt hon också. Nu har hon somnat och allt är precis som vanligt efter en morgonlänk och jag älskar det! 


Förutom att det idag är en stor dag för mig för att jag fått springa så är det en ännu större dag på grund av att jag och Robbe ska få bli faddrar idag för första gången. Min ena brors lilla pojke ska bli döpt och det börjar bli dags för mig att göra mig klar. Hoppas ni alla får en fin lördag!

4 kommentarer:

  1. Härligt för både dig och Candy!!! Hurraaa! Finns inget skönare än att, efter lång vila, få göra det man gillar bäst!

    SvaraRadera
  2. Vilka är dina favoritskor? Springer själv i Trainers (exakt likadana som du har på bilden), men har för mig att du har flera olika par? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. svarar i ett eget inlägg på den frågan :)

      Radera