fredag 10 januari 2014

Nedslående


Idag på morgonen hade jag tid för andra gången till min naprapat. Hade hoppats på att han skulle ge klartecken för löpning och jag hade sett framemot att testa att springa lite på måndag. Men icke. Fick nästa tid om en och en halv vecka och han ville att jag skulle vänta med löpningen tills dess för att jag sedan förhoppningsvis ska kunna springa utan smärta. Säkert helt klokt men lite surt i alla fall! 


Tog en promenad med Candy efter naprapatbesöket, vi har äntligen fått lite snö hit till Vasa och det är så härligt när man direkt märker hur mycket ljusare dagen blev! 

Även om jag nu då får vänta med löpningen längre än jag tänkt så är jag fast besluten om att det inte skall få påverka min träning allt för mycket. Så alternativ träning it is! I onsdags blev det morgonspinning 45 minuter och igår efter jobbet hoppade jag upp på crosstrainern för veckans längsta pass. 1h 30minuter. Kändes mycket längre men det gick och jag fick åtminstone lite in känslan av ett långpass. 

Idag ska jag inte träna kondition eller benen eftersom de ska få vila efter morgonens behandling men istället blir det ett gympass för överkroppen. Om man ska hitta något positivt med all denna alternativ träning så är det att mitt gymkort är i flitig användning!

3 kommentarer:

  1. Varför får du inte springa just nu? Hoppas på att du snart får röra på benen som du vill igen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft problem med ljumskarna/höften i några månader :( Men det ser ljusare ut nu! :)

      Radera
    2. Va bra att det ser ljusare ut!!

      Radera