lördag 4 januari 2014

På gymmet, som alla andra

Det märks att det är januari, alla är på gymmet! Idag kom jag till gymmet två minuter efter att det öppnat och var ändå en av de sista som fick plats på  spinningpasset jag skulle på! Men som tur fick jag plats, för dagens pass var grymt!  Nog för att jag alltid tyckt om Ainos spinningpass men dagens pass var så tungt så att jag inte visste om jag skulle spy eller ramla av cykeln! Jätte skönt efteråt och jag njöt av att få ta ut mig riktigt ordentligt och känna på mjölksyra. Spinning får fungera som substitut till löpintervaller nu. Avslutade dagens träningspass med träning för magen och ryggen. 

Idag var också första gången på ca. 1,5 månad som jag vaknade och inte kände av någon smärta i höften. Jag behöver kanske inte säga att jag är glad? Den påminde nog mig om att den ännu inte är helt ok när jag gick till gymmet men det här har ändå varit den bästa höft-dagen på länge! Jag har gett mig själv löpförbud fram till måndag 13 januari så jag hoppas på många smärtfria dagar fram tills dess. Måste ändå lägga upp ett datum ganska långt fram, annars finns det en risk att jag börjar för snabbt. Typ imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar