söndag 26 januari 2014

Yoga för löpare


Idag efter att ha tagit en promenad med mamma kände jag för att försöka mjuka upp mina höfter lite. Körde denna yoga video för löpare och jag kan väl inte påstå att jag blev mjukare efter en gång men skulle jag få in det en gång i veckan så skulle det kanske börja hända något med mina stela löparben!

Jag har också sprungit idag! Det var inte meningen att jag skulle springa idag för jag har tänkt att jag ska hålla mig ifrån att springa två dagar i rad nu före ljumsken är helt bra. Men äldsta brorsan har varit hemma i Vasa i helgen och jag ville verkligen hinna springa ett pass tillsammans med honom eftersom vi inte kunde springa alls under jullovet. Sagt och gjort, vi sprang 8 kilometer i lugnt tempo före frukost och bättre start på en söndag kan man knappast få! 


Har också summerat träningsveckan idag och det känns bra att äntligen få summera en vecka med lite löpning. Jag har bara sprungit 21 kilometer (fördelat på 3 pass) men det är en början i alla fall! Det blev också 3 pass styrketräning och så dagens yogapass så det blev en riktigt bra vecka! 

3 kommentarer:

  1. Heidi, saknade dig på Kvevlaxultra idag.
    Tror du skulle ha blivit chockad eftersom det var över 50st deltagare i år. Huset fullt med andra ord.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hörde att det var mycket folk idag, jätte roligt! Skulle så gärna ha kommit men min ljumske håller nog inte för några långpass ännu tyvärr! Men hoppas att de ordnar det fler gånger :)

      Radera
  2. Yoga kan vara en bra idé. 1 1/2 år sedan hade ja jätte sjuka höfter. Stråla ner medsamma jag sko sitta på jobbet eller i bilen. Körde en del yoga då och vissa poser gör jag ännu i dag. Det "onda" gick bort och jag tror mycket tack vare vissa yogaposer.

    SvaraRadera