tisdag 25 februari 2014

Backintervaller!

Idag sprang jag årets första backintervaller! Jag brukar köra mina backträningar i en och samma backe men idag inspirerades jag av Bennys backpass och körde först 5 drag i en längre backe och sedan 5 drag i en kortare och brantare backe. Bytet av backe gjorde att passet kändes mentalt lättare så jag kommer säkert att köra det igen!

Dagens andra backe 

Efter backdragen var det dags att testa lite marathontempo (04:40min/km) och det gjorde jag i 3 kilometer och sen ännu lite jogg på det. Totalt 12 kilometer och trötta ben, härligt!  


Det har blåst riktigt ordentligt här i Vasa några dagar nu, faktiskt så ordentligt att ytterdörren på vårt hus blåste sönder, och både under gårdagens 10 kilometer med pappa och under dagens pass har jag fått springa i ordentlig motvind. Men vinden stör mer Candy än mig, hon tycker inte alls om när det blåser i rumpan, haha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar