söndag 23 februari 2014

Bra avslut på en skön helg

Jag tog två vilodagar från löpningen för att knät skulle få läka ihop. Såret har börjat se mycket bättre ut och idag jag bestämde mig för att springa kotirataultra i Vörå! Tvekade lite ännu imorse men ett långpass stod på schemat och då är det ju nog mycket roligare att springa med någon annan så halv 9 hoppade jag in i Johannas bil och så körde vi iväg till Vörå. 

I Vörå dök över 30 andra löpare upp och vi sprang en 5,6 km lång bana. Genast efter starten hittade jag Eliisa som skulle springa i 5:20min/km och det tyckte jag lät som ett lagom tempo så jag sprang tillsammans med henne. Efter dryga 5 varv, 28 kilometer i 05:15min/km, tackade jag för mig. Jag var jätte pigg då ännu men eftersom jag sprungit så lite långpass senast tiden så vågade jag inte fortsätta. Vill inte öka för snabbt så att ljumsken inte hänger med. 


Enda bilden jag kom på att ta idag var en bild på vätskestationen som fanns vid varvningen

Det var riktigt roligt idag och jag är nöjd med mina 28 kilometer! Träningsveckan i sin helhet blev lite annorlunda än vad jag tänkt i och med såret på knät men från och med imorgon kör jag som vanligt igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar