måndag 10 februari 2014

Hungrig!!

Alltså jag hade helt glömt bort hur hungrig jag blir av att springa!! Är hungrig non-stop just nu! Märkte under tiden jag vilade från löpningen att jag inte alls var lika hungrig som vanligt även om jag nog tränade annat än löpning. Då jag kunde ibland glömma bort att äta mellanmål på jobbet men nu finns det inte på världskartan! Idag sprang jag ett morgonpass på 8 kilometer före frukost och frukosten som vanligtvis mättar hur bra som helst kändes nu som en liten munsbit.  Och redan en timme efter lunch kurrade magen på nytt!

Dessutom har jag ju ännu inte börjat springa långpass eller kommit upp till vanlig kilometermängd/vecka så hur hungrig kommer jag inte att vara om några veckor när jag ökat på kilometerna ytterligare? 



Som tur finns det ju en ganska enkel lösning på hunger: mat och mat det gillar jag! Blir en ganska (riktigt) odräglig typ så för husfridens och sambons skull är det bäst att äta när magen kurrar...

1 kommentar:

  1. Haha - här är en till hungrig! Men det är bra. För allt smakar ju så gott när en är hungrig. Och att vara hungrig pga träning är om möjligt ännu bättre!

    SvaraRadera