fredag 28 februari 2014

Surt...

På lördag hade jag tänkt inleda säsongen 2014 med en tävling. Närmare sagt halvmarathon i Botniahallen. Har sett framemot lördagen hela veckan! En plan för i år är att tävla oftare än tidigare för att avdramatisera det hela lite, jag har en tendens att ta varje löptävling lite för allvarligt nämligen. Tänkte att ett halvmarathon inomhus nu på lördag skulle vara bra av flera orsaker: 1) Jag skulle få testa formen lite 2) Jag skulle få ett ordentligt träningspass eftersom jag skulle ha draghjälp av andra 3) Jag skulle få öva på att springa runt, runt, runt på en bana (det ska jag ju göra i 6 timmar i maj).

Men igår kom de första tecknen på en förkylning. Frossa, huvudvärk och stegring, och idag vaknade både jag och sambon med feber och förkylning. Suck!! Dit for den tävlingen!


6 kommentarer:

  1. Nej verkligen surt :( Krya på er å hoppas e ji en kortvisit av gröna båbbor.

    SvaraRadera
  2. Hej Heidi!
    Jag tänkte tipsa om ett blogginlägg, som kanske intresserar dig. Det finns på Sandra Erikssons blogg. Senaste inlägget: "Här är den, romanen om sanningen". Det är den avslutande dikten, "Snabbdistans-Sandra", som jag funderade att du kanske känner igen dig i.

    Jag blev bestört, då jag öppnade din blogg och såg att du tänkt springa i Botniahallen i morgon, men blivit förkyld. Jag lider verkligen med dig. Just då du kunnat börja springa på allvar igen! Jag har också nyligen varit förkyld, men är i skick igen. Sjukdomar och skador är idrottsmannens och -kvinnans gissel nummer ett.

    Rune Paro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rune!
      Kollade in dikten, den var bra :) Ännu mer igenkänningsfaktor skulle det ha varit med långdistans än snabbdistans :)

      Ja det är trist med förkylning men som tur är det ju en övergående sjukdom! Såg att det gick bra för dig i Botniahallen i lördags!

      Radera
  3. Krya på dig!
    Jag hade ju tänkt komma med på löpskolan på måndag, men nu visade det sig att vi ska ha en egen löpskola på jobbet just den dagen, så jag skjuter upp det till därpåföljande måndag. Men ska nog komma med :)
    Hälsar Haiju

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du ska komma med! Du missar ingenting idag heller för jag blev tvungen att ställa in Raska Fötter ikväll pga min förkylning.

      Radera