lördag 15 mars 2014

Benen får jobba!

Mina ben har haft två ganska tuffa dagar nu. Igår blev det förutom morgonens löprunda också ett pass på gymmet för ben och rumpa. Efter passet var det dags för nästa utmaning för benen, massage hos Tiina! Jag är inte helt säker på varför men mina ben har stelnat till ordentligt de senaste två veckorna. Tror det beror på att jag var så mycket stillasittande så länge jag var sjuk. Tiina fick kämpa ordentligt med mina stenhårda muskler och vi kom snabbt överens om att jag måste dit igen inom en snar framtid så vi bokade in nästa massage om en och en halv vecka. 


Idag var det dags för långpass och även om jag hade ganska ordentlig träningsvärk i rumpan så funkade benen bra! Tyvärr märkte jag nog också idag av dammet. Längre bort från Vasa var det mycket lättare att andas och kilometer tiderna var mycket bättre men allt som allt blev det ett riktigt lugnt långpass på 27 kilometer. Testade en ny typ av energi idag, som både Benny och Johanna har tipsat om tidigare, nämligen smoothie för barn. Helt ekologisk och innehåller bara frukt. Riktigt god var den jag smakade på efter att jag sprungit halva passet men skulle jag springa ännu längre så skulle jag nog vilja ha något med lite mera energi i! 

2 kommentarer: