tisdag 25 mars 2014

Bra start på en jobbig dag

Om jag vill att en dag ska bli riktigt bra så springer jag på morgonen. Den starten gör så mycket! Idag är en lite jobbig dag eftersom jag ska operera bort några dumma födelsemärken. Själva ingreppet går snabbt men jag vet alltför väl hur jobbigt det är vänta på svar i flera veckor sedan så därför ser jag inte framemot den här tisdagen! Men för att göra saken lite bättre så startade jag alltså dagen med löpning. Mötte upp Johanna och vi joggade iväg. Vi fick njuta av en riktigt härlig vårmorgon idag; klarblå himmel och en sol som gick upp. 


15 kilometer sprang vi idag före klockan ens blivit 8 och det var väldigt länge sedan jag sprungit så lång före frukost. Det märks nog att kroppen är lite ovan och jag var vrålhungrig när jag kom hem. Nu blir det träningsvila i några dagar men jag hoppas på att kunna springa igen i helgen!

2 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra med operationerna. Skulle också plocka bort ett förra veckan, och hade extratränat innan för att kunna vila sen och allt, men så ville de inte ta bort det när jag väl var på plats... fast det var ju ändå ett gott tecken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite lustigt det där hur man extratränar för att vila sedan, det gjorde jag också inför tisdagen! :) Och tur det för nu blev det längre vila än tänkt.. Jo det är alltid bättre med snälla märken som får vara kvar :)

      Radera