fredag 14 mars 2014

Fredagsmorgon

Vaknade upp till ett fantastiskt fint väder idag och eftersom det är min lediga dag så sprang jag en morgonrunda. 

Njöt av solen och det skulle ha varit perfekt löpväder om det inte var för luftkvaliteten i Vasa just nu. Eller i alla fall tror jag att det är dålig luftkvalitet? Mina ögon kliar och halsen är torr efter bara några minuter utomhus och det påverkar såklart löpningen. Jag har aldrig tidigare reagerat på luftkvaliteten men jag förstår inte vad det annars skulle vara? Någon annan i Vasa som märkt något?



4 kommentarer:

  1. Pollen kanske? Många som börjat reagera på det nu och dottern har redan börjat medicinera! :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt funderat på pollen. Men isf skulle jag ha fått den allergin nu för jag har aldrig reagerat tidigare!

      Radera
  2. jå jag märker åv allergin tidian iår tå all snö har fari å e ji fram blöt jord osv. e så jääkla trött dag ut å dag in, vill bara sov. å dammet i vasa jär int e bäter,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja e ju int allergisk men ja läst just på pohjalainen att e ha vari sanda fem gangor mer än va di vanligtvis sandar så kanske int så konstigt att e märks åv!

      Radera