söndag 9 mars 2014

Löpning, möhippa och mera löpning

Söndagkväll och det är dags att summera veckans pass och skriva in nästa veckas pass i kalendern. Men först lite bilder från helgen. 


Lördagsmorgonen började jag och Candy med ett tidigt morgonpass. Så härligt att det är ljust nu fast klockan bara var lite över sju! Jag njuter lite extra av att springa tidigt på helgmorgnar för då är man i princip helt ensam på gatorna och det känns alltid lite speciellt. 


Resten av dagen bestod av möhippa för en nära vän. Vi hann med massor av program, bland annat testade vi på klättring i vattentornet och det var så häftigt! Läskigt också men absolut något som jag vill göra igen!


Idag unnade jag mig själv en sovmorgon och kröp till och med ner under täcket på nytt efter frukosten! Efter en lugn förmiddag med en bra bok var det sedan dags för veckans långpass. Långpasset som jag förkortade något eftersom jag varit förkyld i veckan. Sprang 20 kilometer och fick kämpa mot en otrolig motvind på vissa ställen. Men förutom motvinden så gick det bra och jag börjar vara riktigt sugen på att få springa "ordentliga långpass" där jag blir så där riktigt, riktigt trött som man bara blir av flera timmar löpning. 


Bästa med löppasset idag var egentligen återhämtningsmålet. Robbes pappa hade gjort kalvdans och det smakade himmelskt! Jag har inte ätit kalvdans sedan jag var typ 10 år och det var till och med godare än vad jag mindes. Dessutom är kalvdans full med nyttigheter så det satt som en smäck efter ett långpass. 


Den här veckan har jag bara sprungit 36 kilometer och nu längtar jag efter en riktig träningsvecka. Eller helst många riktiga träningsveckor där löpningen bara rullar på och jag får in alla pass. Den här våren har inte varit så bra hittills om man ser till min löpning så jag tycker det börjar vara dags att jag får träna som jag vill nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar