torsdag 10 april 2014

Intervallstege

Idag på eftermiddagen hade jag tänkt gå på en föreläsning om mindfulness men jag skippade den och körde mindfulness på mitt eget sätt och med mitt eget sätt menar jag ju förstås löpning.
Jag körde ett av mina favoritpass: stege x 2. Först 6 kilometer i stegrande fart (05:21min/km - 05:12min/km - 05:02min/km - 04:53min/km - 04:34min/km - 04:19min/km) sen 1 minuter vila och sen 6 km i sjunkande tempo (04:26min/km - 04:38min/km - 04:42min/km - 04:48min/km - 04:59min/km - 05:08min/km). Tadaa! 12 kilometer i fint tempo och det som jag gillar mest med det här upplägget är att det känns som om kilometerna flyger förbi, bara att fokusera och beta av en i taget! Idag hade jag dessutom det angenäma "problemet" att det var svårt att sänka tempot på stegen, benen ville springa fort! 


Resten av kvällen har gått åt till packning och förberedelser av matlådor, imorgon far vi nämligen ner till Helsingfors för att heja på sambons syster som ska tävla på söndag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar