onsdag 14 maj 2014

Intervaller med På Språng-gänget!

Om jag var överväldigad förra onsdagen över hur många kom så kan ni ju tänka er hur glad jag blev då det dök upp ytterligare cirka 10 damer i min grupp ikväll. Nu är vi över 50!

Passet bestod av korta intervaller och efter uppvärmning och lite dynamisk stretch och stegringslopp körde vi igång! 30sek + 60sek + 90sek x 5 var dagens upplägg. Alla kör i sitt eget tempo och sen samlades vi alltid på samma ställe efter en serie. Detta gör att intervallerna passar alla även om om man är på olika nivå.

Alla körde fullt idag och det var så roligt att se! Är alltid super stolt över deltagarna när jag kommer hem på onsdagskvällarna. 

Ikväll sprang jag själv också och jag var lite orolig för hur jag skulle orka eftersom jag cyklat 15 kilometer precis före och jag har aldrig tidigare kört löpintervaller efter cykling. Men det gick bra och jag höll mig på farter mellan 03:45min/km och 04:15min/km. Kommer nog att köra på min plan att för det mesta delta i träningarna själv också. Det motiverar även mig som ledare att få träna i grupp och få kämpa tillsammans med de andra så jag kommer säkert att få ut massor av dessa intervallpass. 

Ett härligt gäng löpare efter avklarat pass!

Cyklingen hem sedan efter passet var lite tyngre men efter det fick jag ju åtminstone slänga mig på soffan!  

2 kommentarer:

  1. Duktig du är ! Sååå roligt att delta på På Språng och att du orkar dra det. /Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är roligt med På Språng att jag skulle kunna göra det flera gånger i veckan :)

      Radera