tisdag 20 maj 2014

Lunchpass

Idag hade jag möjligheten att jobba hemifrån och då passade jag på att träna på lunchen också. Jag har nog haft planer på att träna på lunchen de dagar som jag är på jobbet också men ännu har det inte blivit av. Men idag passade det utmärkt med ett lunchpass eftersom jag ska ta bort födelsemärken på eftermiddagen och inte får träna efter det. 

Efter 2 kilometer uppvärmning var det dags för 10 kilometer tröskel. Ett tufft pass och med tanke på att benen kändes ganska sega under uppvärmning så förberedde jag mig på att det skulle bli allt annat än lätt. Lätt blev det inte heller men jag lyckades ändå hålla bra fart och under vissa partier kände jag mig riktigt stark. Ännu bättre skulle det förstås ha varit om jag skulle ha känt mig lika stark under hela passet. Nästa gång tror jag att jag ska satsa på en längre uppvärmning för i alla fall idag kändes det som om benen vaknade först efter ca. 4 kilometer. 


Även nerjoggen får bli längre nästa gång. Nu blev det bara 1km och även om jag vet att det är för lite efter ett så pass tufft pass så orkade jag helt enkelt inte springa mera just där och då. Istället blev det stretch nere vid bryggorna och så fick Candy svalka sig i vattnet. 

5 kommentarer:

  1. Jag tycker om all slags löpträning. Den form jag tycker minst om är ändå just tröskelträning. Lyckligtvis har den känts ganska angenäm i vår också.

    Rune Paro

    SvaraRadera
  2. Du inspirerar!!! Grymt pass, bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Jag måste korrigera lite. Jag råkade i går kväll läsa om tröskelträning i en tidning. Där hade de andra gränsvärden för pulsen än vad jag gått efter. Ännu i fjol sprang jag tröskelträning med puls på högst 148. Rätt så tungt, men ändå ingen fart att vara nöjd med. Enligt det jag läste i går kväll kan jag på tröskelpass höja över 160. Då kan jag åtminstone hålla fart, som ger en viss tillfredsställelse.

    Rune Paro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter vettigt att du kan springa på högre puls, för tröskelträning ska ju nog vara rätt jobbigt :)

      Radera