söndag 4 maj 2014

Mål

Michaela på mammaspring.com frågade mig vad mitt nästa mål är och jag tänkte att jag lika gärna kan skriva ett helt inlägg om det eftersom jag just tagit ett beslut om mina mål. Som ni vet har vårens mål varit att delta i ett 6h långt ultralopp i Kokkola 17.5. Om två veckor alltså.

Mitt namn finns fortfarande där men jag kommer inte att dyka upp 

Efter vårens skador och förkylningar så har jag tagit beslutet att inte delta. Konditionen skulle säkert räcka till men i övrigt är inte kroppen redo och jag vill inte riskera att bli skadad bara för att få testa att springa. Det kommer fler ultralopp och jag kan delta då istället. Jag och min kropp är ett team och jag tänker inte ta den risken som ett ultralopp skulle innebära just nu hur gärna jag än skulle vilja delta! 

Så nu blir istället målet en halvmara i sommar och sen helmarathon på hösten. Det känns skönt att ha tagit beslutet och nu får jag släppa all stress över mina missade långpass! 

2 kommentarer:

  1. Klokt. Jag har också sänkt ribban av samma orsaker och alla tidsmål är onödiga att diskutera. Mitt mål är att komma i mål :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ganska skönt att sänka ribban lite ibland också :) Nu ska vi bara njuta av att vi kan springa! :)

      Radera