lördag 10 maj 2014

På Språng är igång!

Har inte hunnit sätta mig ner vid datorn och uppdatera bloggen de senaste dagarna men nu så! Har haft fullt upp med På Språng-intro, jobb och en kort Åbo-visit. På Språng visade sig bli en riktig hit i år igen! På onsdagens intro-tillfälle hade jag 42 damer i gruppen för längre hunna och i nybörjargruppen torde de ha varit ca. 30 damer. Har ännu fått mejl av några som ska komma med så det blir säkert ca. 45 damer i min grupp. Väldigt motiverande att så många vill delta och jag tror det kommer att bli en superbra sommar med många roliga pass. 

För att få in lite extra träning så ska jag försöka cykla till Kvevlax varje onsdag. Det blir 30 kilometer transportcykling + löppasset som alltid är 90 minuter. Vissa onsdagar kommer jag säkert att coacha från sidan men för det mesta blir det ordentligt med träning varje onsdag! Nu hoppas jag bara på bra väder så att jag verkligen vill ta cykeln varje gång. 

Torsdag till fredag befann jag mig i Åbo för att träffa min nyfödda brorsdotter. Egentligen brukar jag och brorsan passa på att träna tillsammans när vi träffas eftersom vi bor så långt ifrån varandra men den här gången blev det ingen träning utan istället en vilodag med massa bebismys!

Gick en morgonpromenad med Chip och njöt av Åbo

Eftersom jag just nu är tvungen att springa mindre än vad jag är van vid så vill jag istället att de pass jag kan springa ska vara ganska tuffa. Dagens pass blev uppvärmning + 10 kilometer + nerjogg och tempot på 10 kilometer blev 04:50min/km. Efter hur det kändes idag så är det otroligt att jag i höstas kunde hålla ett snabbare tempo än så i 42,2 kilometer. Den löpformen är nog lång borta just nu. Men passet gick ändå precis som jag tänkt mig; jag blev ordentligt trött och fick öva mig på att springa långt i ett högt tempo. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar