torsdag 29 maj 2014

Semestern inleddes med en morgonjogg

Denna vecka har gått i ett huj! Fattar inte att det redan är torsdag!


På tisdag hade jag planerat in ett gympass efter jobbet men det sa stop. När det är så här grönt och fint ute som det är just nu så kan jag omöjligt stänga in mig i ett gym. Jag vill bara träna utomhus! Styrka behövde jag ändå få in så istället joggade jag till Vasklot utegym. Där finns också en skivstång så med hjälp av lite redskap och egen kroppsvikt fick jag till ett riktigt bra träningspass för benen och fick vara utomhus hela tiden. Raka marklyft, enbensknäböj, utfallsgång, tåhävningar och några hoppövningar gjorde att jag har träningsvärk i rumpan ännu idag! Avslutade passet med några kilometer i det tempo som jag hoppas kunna hålla på marathon i höst och sen var jag super nöjd! 

Förutom att jag njuter mera av att träna utomhus just nu så är det också en fördel att Candy får vara med! Se nu bara på bilden hur glad hon är när hon får komma med! 

Onsdagen var sen min sista arbetsdag som forskningsassistent på Hanken Har ännu inte fattat att jag verkligen inte ska tillbaka till Hanken. Där har jag ju både studerat och jobbat de senaste åren så jag har varit ganska länge i det gula huset. Men nu ska jag ha lite semester och sen börja sälja sportkläder och -skor igen. Jag ser mycket framemot både semestern och att få jobba som försäljare igen!


Mina fina kollegor på Hanken känner mig väl och som avskedspresent fick jag bland annat en ny foamroller. Den är mycket större än min förra och mycket mer praktisk! Den kom genast i användning idag efter en kort morgonjogg och det var så skönt att få mjuka upp benen lite som var trötta efter gårdagens transportcykling och intervaller med På Språng-gänget. 

Morgonjoggen idag var den första på länge! De senaste månaderna har jag bara promenerat på morgonen men i och med att mina arbetstider kommer att ändra nu i och med jobbytet så är det dags att vänja kroppen att springa på tom mage på morgonen igen.Dagens 30 minuter gick ganska trögt och det märktes att jag var ovan. Men det brukar inte ta många veckor förrän kroppen vänjer sig och då brukar det gå lika lätt som på övriga tider på dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar