måndag 26 maj 2014

Vila och villa

I helgen blev det lite mindre träning än tänkt. På fredag cyklade jag två timmar och sen gick jag en vandringsled tillsammans med Cessi, Mimmi och Malin. Det tog mycket längre än vi trodde från början (vi kanske gick lite fel...) och vattnet tog slut och vandringen gjorde mig både trött och törstig. På lördagmorgon gav jag mig ut på en löprunda men det fanns inga krafter överhuvudtaget så det blev en långsam jogg på 10 kilometer. Det var varmaste dagen hittills i år och jag kände mig som en enda stor svettpöl. Där och då bestämde jag mig för att vila resten av helgen och bara njuta av en helg på villan.


På villan var det lika skönt som vanligt. Pappa, brorsan och Robbe påbörjade projekt "mormorstuga" och jag påtade mest i någon rabatt. Har fått ett plötsligt sug efter att plantera och rensa och har odlat sallad i olika slag både på balkongen här hemma och på villan. 

Idag var det ändå slut på träningsvilan så det blev inte mer än en vilodag men det kändes längre. Idag hämtade jag också mina skoinlägg så det blev ett löppass efter jobbet för att känna på sulorna. Jag sprang 9km och hittills är jag nöjd! Som tur för inläggen var svindyra... Foten gjorde fortfarande lite ont men det kändes mycket stabilare och jag vågade trycka ifrån mera och fick ett bättre frånskjut vilket också gjorde att det gick snabbare än det gjort på distanspass på senaste tiden. Bara fötterna får vänja sig vid omställningen så hoppas jag att smärtan ska försvinna helt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar