tisdag 10 juni 2014

Update

Så var helgen och West Coast Race förbi. Någon frågade hur loppet gick och loppet kan för min egen del sammanfattas i ett enda ord: besvikelse. Aldrig tidigare har ett lopp gått så dåligt som lördagens. 

Jag skulle kunna skylla på det varma vädret, den väldigt backiga sträckan eller min bristfälliga uppvärmning. Men mest av allt berodde det nog på att löpformen är usel just nu Klart att löpformen blir lidande när jag har varit skadad nästan hela våren men jag hade väl ändå hoppats på att den inte blivit så dålig som lördagens lopp visade. En dålig dag hade jag nog också för bara en vecka tidigare sprang jag samma sträcka flera minuter snabbare på träning men jag brukar kunna pressa mig mera än vad jag kunde i lördags även om jag har en dålig dag. I lördags tog orken slut efter typ 2 kilometer och efter det var allt bara en kamp för att ens orka till mål. Tog mig ändå i mål men det betydde ingenting där och då. Ville bara gråta och slänga löpskorna långt in i skogen. 

Men West Coast Race är ju en lagtävling och mitt lag var fyllt av grymma löpare och vi vann damklassen så för hela lagets del var det en fin dag. 

Bastu!

Efter loppet på lördag for vi ut till villan och eftersom jag hade en ledig måndag så stannade jag och pappa längre när resten av familjen for hem. På söndagen var jag ännu så besviken över lördagen att jag inte hade någon lust att springa men igår blev det backintervaller med pappa och det blev ett super bra pass! Uppvärmning längs med villavägen och sedan 15 backintervaller och nerjogg vilket blev totalt 10 kilometer löpning. Avslutade passet med bastu och årets första riktiga simtur och efter det kändes det bra. Min löpform må vara usel just nu men efter det här kan det bara bli bättre!

3 kommentarer:

  1. Alla har dåliga dagar ibland. Var inte så hård mot dig själv! Du ser ju ut att ha behållit ledningen för ditt lag. Plus att alla andra I damklassen sprang långsammare än dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men jag skulle hellre ha blivit sist i damklassen på min sträcka men känt att min egen löpning gick bra. Men jag vet nog själv också att jag inte borde vara så hård mot mig själv. Jobbar på det :)

      Radera
  2. Det var VÄLDIGT varmt och VÄLDIGT backigt, jag hade det också riktigt tungt. Och då sprang jag bara halva sträckan. Nya tag!

    SvaraRadera