lördag 12 juli 2014

Paus

Nu är jag hemma igen med ett nytt gips som ska vara på i 5 veckor. Minst fem veckor utan löpning alltså och det som grämer mig mest med det är att jag missar så många härliga sommarpass... Kan heller inte delta i varken triathlonet eller Vasa marathon som det var tänkt. Men som tur kommer det ju många lopp ännu! Får helt enkelt glömma den här säsongen och istället satsa inför nästa.

Gårdagens operation gick bra och allt är på plats igen. Tricepsmuskelfästet hade rivits upp och dragit löst en benbit från armbågen. Det gjorde helt otroligt ont och ljudet som jag hörde när benbiten lossnade lär jag inte glömma på en tid. Jag kommer heller inte att glömma känslan när Cessi och Mathias hämtade mig ur skogen eller hur sambon var med mig på akuten resten av dagen. De tre är mina hjältar!

Jag vet inte hur jag ska göra med bloggen. Eftersom höger arm är i gips så tar det en evighet att skriva. Samtidigt vet jag att jag kommer att sakna bloggen om jag inte skriver. 

Vi hörs när vi hörs! Lova att ni njuter lite extra av era löprundor nu!

2 kommentarer:

  1. Men kära nån då!! Här kom jag på att kika in på din blogg (tog ett tag att hitta den då jag inte kom ihåg adressen så jag fick klicka mig fram) och så ser jag att du haft väldigt mycket otur. Gips på sommaren - attans vad otur! Vad synd att du missar både triathlon och maraton. :(
    Krya på dig!!

    SvaraRadera
  2. jättetrist! fortsätt skriva om du bara förmår, jag tror många ändå vill läsa och tips på alternativ träning är alltid till nytta!

    SvaraRadera