torsdag 21 augusti 2014

På Språng och Raska Fötter

Igår drog jag sommarens näst sista träning för På Språng gänget. Tråkigt att det snart är slut, sommaren har gått så fort och jag tycker att vi knappt börjat med träningarna fastän vi har hållit på sen maj. 

På Språng damerna på väg ner för backen

Gårdagens träning bestod av backlöpning i lång backe och jag hade tänkt stå bredvid och peppa deltagarna. Det gjorde jag också. 1 varv. Sen kunde jag inte hålla mig längre. Det såg så otroligt kul ut med backintervaller att jag drogs med! Anledningen till att jag inte hade tänkt springa själv var ju förstås armen men det gick hur bra som helst att springa en tuffare träning också. Totalt blev det 20 minuter backträning och armen kändes inte alls för trött efteråt. Mina kursdeltagare var som vanligt duktiga och jag imponeras varje vecka över vilket härligt gäng som är med!

Som jag skrev så är det trist att På Språng snart är slut som i år. Men som tur så börjar min nästa löpskola redan om några veckor. Nu när hösten är här så drar Raska Fötter igång igen! Raska Fötter är en löpskola som jag drar för Korsholms Vuxeninstitut och kursen kommer att gå varje måndag kl. 18.30-20.00 från och med 8.9.2014. Anmälningstiden börjar idag kl. 17 och här kan du anmäla dig. 


2 kommentarer:

  1. är nybörjare på att springa men funderar på att anmäla mig till kursen raska fötter. undrar om kursen innehåller information om löpteknik och annan information inom löpningen eller springer vi bara tillsammans ?
    Tacksam för svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att du funderar på Raska Fötter! Kursen innehåller absolut löpteknik och annan information om löpning. Dessutom testar vi olika typer av intervaller så att man också på egen hand kan variera sin träning mera och på så sätt utvecklas som löpare :)

      Radera