onsdag 24 september 2014

Morgonkampen

Efter flera år av morgonträning tycker man att tankar som "jag tränar ikväll istället", "åh vad det skulle vara skönt att sova 2 timmar till" skulle ha försvunnit. Jag minns inte när jag senast skulle ha skippat ett morgonpass och istället sovit vidare så varför ska jag vara tvungen att ta stiga upp vs. inte stiga upp kampen med mig själv varje dag? Jag vet ju ändå att jag kommer att stiga upp och jag kommer att älska min morgonträning och känslan efteråt. Varje gång! 

Idag ringde klockan 6 och det var dags för morgonspinning (efter att jag kämpat mot tankarna om att sova vidare alltså). Det var 3 grader kallt idag och spöregnade så jag var väldigt glad att det var spinning på gymmet som stod på tur istället för en löprunda utomhus. Kampen mot mig själv skulle antagligen ha blivit en aning längre då. 
Redo för spinning! Jag fick förresten denna tröja från Better Bodies av sambon förra veckan när vi hade tvåårsdag och den blev en favorit direkt. Så mjuk och skön! Det är inte en tröja som funkar för löpning med den är perfekt en morgon som den här när det är kallt och ruggigt och man är frusen ännu när man kommer till gymmet. 

Efter 45 minuter spinning avslutade jag med lite foamroller för mina trötta ben. Har träningsvärk från i måndags när jag drog spänstträning för Raska Fötter gänget och foamroller brukar hjälpa men tyvärr är det ännu lite krångligt att rulla på den eftersom jag fortfarande inte kan stöda mig på höger arm vilket skulle behövas i vissa av de rullningar som jag brukar göra för benen. Nåja, krånglade omkring en stund (kan tänka mig att det såg allt annat än smidigt ut) på den och hoppas på piggare ben så småningom för jag har planerat in en hel del löpning för resten av veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar