onsdag 22 oktober 2014

Distanssimning- och löpning

Igår jobbade jag sista gången före en liten minisemester. Nu har jag en och en halv veckas ledighet framför mig och jag har faktiskt inte några andra planer än att träna, vila och umgås med mina favoritmänniskor. Riktigt skönt eftersom jag aldrig hade någon sommarsemester i år!
Startade min semester med att cykla till simhallen. Simmade nytt distansrekord idag, 1500m crawl i ett sträck. Jag har alltid trott att simning skulle vara tråkigt men tiden i bassängen går väldigt fort för jag måste hela tiden koncentrera mig till hundra procent på tekniken annars blir det bara ett plaskande av det hela. 


Fick äntligen testa min nya simmössa och mina nya simglasögon som jag fick hem för två veckor sedan. Min förra simmössa hade en bred resår som gjorde att jag gick runt med ett sträck i pannan i flera timmar efter simningen och mina simglasögon är spårlöst försvunna så jag har haft minst sagt röda ögon efter de senaste simpassen. Men inte nu längre! Mössan passade bra och glasögonen tog inte in vatten/immade igen så jag är nöjd!

Efter ett par timmars vila var det dags för dagens andra pass och den här gången var det benens tur att jobba. 10 kilometer löpning och det finns inte så mycket att säga om det passet. Lugn och fin löpning och jag är riktigt nöjd med min första semesterdag som avslutades med ett besök hos sambons mommo och moffa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar