måndag 6 oktober 2014

Intervaller i bassängen!

Idag gjorde jag något som jag aldrig gjort förut: simintervaller! Ville gärna känna på om jag har några fler växlar än en när jag crawlar och vad passar då bättre än intervaller? Började med 200m uppvärmning och sedan körde jag 200m + 100m + 200m + 100m + 50m + 50m. I princip försökte jag simma så hårt jag kunde utan att för den skull glömma bort att andas och desto kortare intervall desto hårdare fart. Snabbt gick det kanske aldrig men jag hittade åtminstone de där extra växlarna som jag var osäker på om jag hade. Klarade av att trycka på och känna att det finns mer kraft i armarna! 

Avslutade med 100m nedvarvning och kom upp ur bassängen med en riktigt fin känsla! 

Cyklade förnöjt hem och förundrades precis som varje dag över hur fina träden är just nu. Kan det inte bara vara så här för alltid?

2 kommentarer:

  1. Ja, eller fram till nästa april i alla fall! Håller med om att det är fantastiskt. Och luften är så skön. Vill bara vara ute hela tiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja exakt! Försöker ta in allting nu så att man har det i färskt minne om några veckor när alla löv är borta och allt är grått!

      Radera