tisdag 7 oktober 2014

Lugna veckan

Lugnt och skönt är ledorden för den här träningsveckan. Återhämtande vecka står det i mitt schema och det betyder inte helvila men flera vilodagar än vanligt och de gånger jag springer så är det i den fart som känns lätt just den dagen. Förhoppningsvis kommer det här att göra gott för formen så att jag är redo för några tuffare veckor sedan igen. 

Igår fick jag springa tillsammans med detta härliga gäng (som tyvärr blev väldigt suddiga på bild) eftersom det var måndag och dags för Raska Fötter. 45 minuter löpning plus lite benträning var gårdagens program och som vanligt var deltagarna på gott humör och de gör mina måndagar så mycket bättre. 

Helt enligt planen sprang jag idag 30 lugna minuter före frukost och också det var riktigt skönt. Pulsen var låg och tiden gick fort. Nästan för fort! Hade en så skön känsla i kroppen att jag gärna skulle ha sprungit längre men meningen var ju att det skulle vara just ett kort och lätt pass så efter 30 minuter var det bara att gå in igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar