onsdag 1 oktober 2014

Oktober är här!

Idag kändes det verkligen i luften att det är höst. Det var sådär krispigt som det bara kan vara när det har varit minusgrader under natten och jag såg flera som var tvungna att skrapa sina bilrutor. Men som löparväder var det underbart idag och jag tycker det är så otroligt fint just nu med alla gula och orangea löv. Hoppas det håller i sig länge! 


Jag sprang en halvtimme idag som första pass för dagen. Jag har en mängdvecka på gång just nu och det kommer att bli några dagar med dubbla träningspass. Idag är en sådan dag och dagens andra pass ska bli spinning. Planen är att för första gången sen i våras komma upp till 10 timmar träning denna vecka och sedan blir nästa vecka en återhämtande vecka med färre och lugnare pass. Förhoppningsvis får jag in en massage också! Jag ska verkligen försöka få in återhämtande veckor nu med jämna mellanrum och inte bara köra på i samma takt hela tiden. För mig är det lätt hänt att jag glömmer att ta lugnare veckor förutom om jag till exempel blir förkyld och egentligen så vilar ju inte kroppen då heller så det är lite dumt. Men med planering så ska jag säkert få in mina återhämtande veckor också! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar