torsdag 30 oktober 2014

Sol ute, sol inne

Nu vågar jag mig på att säga att jag är helt frisk. Skulle jag ha haft kvar något av förkylningen så skulle det nog ha kommit tillbaka efter gårdagens intervaller men det har det inte gjort så nu tänker jag köra igång med träningen på riktigt. 


Det var en mycket fin morgon för löpning idag, solsken och några plusgrader. Jag sprang iväg lite efter halv 9 och fick springa länge med solen rakt i ögonen. Det om något är energi rakt in i kroppen! 


Tio kilometer i lugnt tempo blev det före vi, jag och Candy alltså, var hemma igen och nästan hela passet gick åt till att tänka på hur jag ska träna nu. Jag ser så framemot en höst och vinter med mycket mängdträning. Har haft så många träningsuppehåll det här året att jag inte riktigt känner igen mitt eget "träningsjag". Men nu har jag en klar plan för träningen och jag vill att träningen ska kännas som en naturlig del av vardagen igen. Sådär så att man hoppar i träningskläderna utan att tänka på det. Efter alla vilopauser så kommer träningen inte lika naturligt som den brukar och så vill jag inte ha det! Men jag vet också att den känslan släpper. Får jag bara in några veckor med bra kontinuitet i träningen så är jag nog back in business igen!


Nu ska jag fortsätta den här lediga dagen med en playdate för Candy! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar