tisdag 28 oktober 2014

Trainer

Jag har funderat på hur jag ska få in mera cykelträning under vintern. Spinningklasser finns det gott om på gymmet men de är aldrig längre än 45 minuter och alltid intervallbaserade. Inget fel på det men jag vill gärna få in längre pass på cykel även nu under hösten och vintern. 

Lösningen blev en trainer! Hittade en begagnad ganska förmånligt via nätet och igår hämtade jag hem den. Hade tänkt mig att testa den genast igår men tyvärr så passade inte min cykels snabblås (vet inte vad det heter på riktigt cykelspråk) i trainern så nu få jag först vänta på ett nytt sådant. Som tur borde det inte ta allt för länge! 
Ser framemot många cykelpass här hemma framöver! Perfekt att kunna träna hemma i vardagsrummet för då behöver jag inte helst lämna Candy hemma och ha dåligt samvete över det. 

Idag har jag också gjort ett första försök till att komma igång med träningen igen. Joggade en 6km lång morgonjogg när jag vaknade och det var nog mycket skönt att springa igen! Nu hoppas jag verkligen att flunssan är över för den här gången!

2 kommentarer:

  1. nejmen va häftigt, sätt upp bilder sen då du peedar inne å på stället :)

    SvaraRadera