fredag 17 oktober 2014

Träningsplanering

Det här med att vara sjukskriven och bara vila, vila har aldrig riktigt varit min grej även om jag faktiskt blev bättre på att göra ingenting när jag hade brutit armen. Förut klättrade jag på väggarna efter en dag med förkylning men nu känns det helt ok att inte träna på en vecka utan helt enkelt vänta på att förkylningen har sin gång. Hur frustrerad jag än skulle bli så lär tillfrisknandet inte gå snabbare eller hur? 


Något som jag ägnat mig åt under de senaste dagarna är istället träningsplaneringen. Med ett marathon och en halvironman nästa år så har jag fått ta mig en riktig funderare på hur jag ska lägga upp träningen. Jag skulle väldigt gärna putsa mitt marathonrekord med några minuter i april och sedan känna mig stark genom hela triathlonet i juli (några direkta tidmål har jag i alla fall inte just nu lust att sätta upp för min första halv ironman). 

Nästa vecka borde min nyinköpta begagnade trainer komma hem och efter det hoppas jag på att komma igång riktigt på riktigt med höstens träning. Långa och lugna cykelpass, simteknik och mycket kvalitet i löpningen är mina planer för träningen och jag tror jag har hittat något som kan funka. Ännu ska jag planera de närmaste månaderna i mera detalj och fixa en plan för gymträningen och stretchning (måste verkligen skärpa mig med stretchningen nu om kroppen ska hålla!) men sen är det bara att tuta och köra! Bara förkylningen gått om förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar