måndag 24 november 2014

Återhämtning

Jag har tre riktigt fina träningsveckor bakom mig med ganska mycket mängd för att vara mig och jag är glad över hur bra kroppen har svarat på träningen. Om det fortsätter så här under vintern så kan vårens marathon i Hamburg bli riktigt bra! Nu är det ändå dags för en återhämtande vecka och under den här veckan tänkte jag dra ner på träningen både genom att träna kortare pass och genom att träna färre pass. Lite mera simning blir det men både löpningen och cyklingen drar jag ner på. Det här är första gången som jag tydligt har delat upp mina träningsveckor efter en fyraveckors period med tre tuffare veckor och en fjärde återhämtande vecka och jag hoppas att det ska ta mig till nästa nivå i min träning. 



Egentligen så funderade jag igår kväll på att inte alls ta en återhämtande vecka för jag känner mig inte alls trött även om jag den senaste tiden har tränat mera än vad jag har gjort på väldigt länge. Men den här gången vann ändå  förnuftet som sade att det är bra med periodisering och extra vila. 



2 kommentarer:

  1. Haha! Känner igen mig i det där med att inte vilja ta det lugnt... :) Har själv en "fri" vecka denna vecka och vad gör jag: kör två pass den första dagen... Men härligt att din kropp känns så bra!! Måste kolla om du läst mitt blogginlägg idag? Jag undrade där när vi sprang intervaller senast på löpbandet. Den gången du nyss hade varit och tagit bort födelsemärket. Kommer gärna och tränar simning annars med dig nångång på vårterminen sen! Här före julen kommer det inte bli av men är så sugen på att börja simma igen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag skrev på din blogg så tror jag att det var i februari 2013 som vi tränade tillsammans :)

      Ja vad kul om du kommer med och simmar!! Det ska vi absolut planera in efter jul :)

      Radera