söndag 30 november 2014

Första advent

Idag var det dags för veckans långpass och jag sprang 20 kilometer. Under december kommer jag att öka på längden på mina långpass och jag planerar att få in ett pass på 30 kilometer före månaden är över. Men idag räckte det bra med 20 kilometer. 

Planen för idag var att hela passet skulle bli progressivt med fartökning var femte kilometer. Ställde in min kära Suunto på autolap på 5 kilometer och sen sprang jag iväg. Började lugnt och stilla på 05:40min/km. Andra femkilometern gick på 05:17min/km och medeltempot på de två sista blev 05:10min/km och 04:54min/km. Det roliga idag var att löpkänslan kändes bättre och bättre vartefter farten ökade och mest bekväm kändes den näst sista femkilometern. Vet inte om det beror på att jag håller en bättre löpstil när jag ökar tempot men det känns i alla fall mer naturligt med lite högre tempo och det är ju bara positivt förstås! 


Gick all in på färger idag och plockade fram de mest färgglada löpkläder jag äger. 


Något annat som jag går all in på just nu är ljus i alla former. Det är ju ändå något av det mysigaste med dessa mörka kvällar! Idag plockade jag ihop en egen adventsljusstake och med lite granris runtomkring tror jag att den kommer att bli riktigt fin! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar