fredag 7 november 2014

Hej pannben

Idag på morgonen körde jag och Eva ett simpass och när vi kom upp ur bassängen så jag berättade jag åt Eva att jag ska köra ett 2 h långt trainerpass senare under dagen. Det bästa med att berätta åt någon vad man planerat träna är ju att det bli så mycket svårare att låta bli. För 2 h på trainern är länge och jag hade nog lust att hoppa av cykeln både en och två gånger. Eftersom jag cyklar på låg puls så är det ju inte orken som tar slut (som det kan vara under ett långpass löpning) utan det är pannbenet som prövas. För hur bra program jag än hade på på tv så känns 2 h på trainer längre än 2h utomhus på cykel. Mycket längre! Men jag gjorde det! Drack var 15 minut så att passet skulle delas upp lite och mentalt kännas kortare och sen var det bara att cykla. 


På Raska Fötter brukar jag ofta säga åt deltagarna att de ska ge sig själv en klapp på axeln när de har avslutat ett pass som de från början fasat för och det var precis vad jag gjorde när hoppade av cykeln idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar