lördag 15 november 2014

Man ångrar aldrig ett träningspass

När klockan ringde idag så var det inte alls så att jag flög upp ur sängen eller så att jag med glädje hoppade i löparkläderna. Tvärtom så segade jag ovanligt mycket och ville helst krypa ner under det varma täcket igen. 

Men jag klädde ändå på mig löparkläderna och sprang iväg. Efter några riktigt lugna kilometer ökade jag tempot lite för varje kilometer och sprang totalt 10 kilometer i progressivt tempo. Kom hem tillbaka med feelisen på topp och förstås ångrade jag inte alls att jag steg upp även om det var motigt! Morgonlöpning klår sovmorgon varje gång! 

Och så lite färggrann lördagsfrukost på det!

2 kommentarer:

  1. Lät härligt!
    Och jag tänkte precis tvärtom idag: "neeej, måste passa på att sova när det är lördag"... Sovmorgon är gött ;)
    Men får bli ett eftermiddagspass för mig istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sovmorgon är absolut gött men eftersom jag inte hade möjlighet att träna senare under dagen så skippade jag gärna sovmorgonen i förmån för löpning :)

      Radera