fredag 21 november 2014

Simtest nr.2

Varken Eva eller Cessi kom med på simträning idag så jag tränade ensam. Visste inte riktigt vad jag skulle göra för jag hade inte hunnit planera något teknikpass åt mig så då jag kom till simhallen bestämde jag mig för att köra mitt simtest. 29.9 körde jag ju ett simtest som gick ut på att jag skulle crawla 1km i sträck på tid (det kan ni läsa om här) och nu har det ju gått nästan två månader så det var dags för test nr.2 för att se om det händer något där i bassängen. Egentligen hade jag tänkt testa först nästa vecka när jag har en lugnare vecka från löpningen och cyklingen men det blev alltså idag istället! 

Och vad har hänt på två månader med simträning 2ggr/vecka då? Jo jag har förbättrat min tid med 2 minuter och 50 sekunder!
29.9 och 21.11

Som ni ser så visar dagens klockbild bara 950 meter men det beror på att den har tappat bort en längd. Den gör det ibland (och ibland lägger den till en) och jag vet inte vad det beror på men som tur så höll jag stenkoll på längderna själv så jag visste när jag skulle sluta. 

Ännu är jag en bra bit ifrån mitt mål att simma 1,9km på ca. 45 minuter men åtminstone är jag närmare än för två månader sen! Kul att se att träningen ger resultat och nu har jag ännu mera motivation till att fortsätta med simträningen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar