söndag 23 november 2014

Söndag

Det är nästan så att jag går och väntar på att det ska komma ett riktigt skitpass snart i löpningen eftersom det har gått så lätt på sistone. För bra för att vara sant liksom. Men än så länge håller flytet i sig och det är jag förstås väldigt glad över! 

Igår var jag ledig så jag passade på att springa veckans långpass. Jag sprang 21 kilometer och jag började lugnt men märkte ganska snabbt att jag hade massor med energi så sista 6 kilometerna på passet körde jag en fartökning då jag ökade tempot till ca. 05:05min/km. Jag hade egentligen tänkt köra långpass med fartökningar först efter jul och nyår men igår svarade kroppen så bra direkt jag tryckte på lite mera i steget så jag kunde helt enkelt inte hålla mig! 



Idag vaknade jag ganska tidigt även om det är söndag så jag hann med ett pass före jag ska till jobbet. Marken var äntligen täckt i snö och det var så mysigt att springa idag! Det kändes som att springa på en mjuk matta och mina vader är stela efter gårdagens långpass så det var skönt med mjukt underlag. 8 kilometer gick snabbt (för snabbt) och nu är veckans träningar i princip gjorda. Lite yoga ikväll ännu och sen har jag fått in alla planerade pass! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar