söndag 16 november 2014

Veckans långpass

Ännu en vecka lider mot sitt slut och veckan fick sig ett riktigt fint avslut. Först sprang jag veckans långpass och på eftermiddagen har vi firat vår fina gudson som fyller ett på onsdag! Presenter, mat och tårta och de mysigaste kramarna som finns. 


Också långpasset var riktigt fint. Söndagen bjöd på sol och ganska perfekta löparförhållanden! Första 10 kilometerna fick jag sällskap av pappa så tiden gick fort och när han svängde av hemåt hade jag ju redan sprungit ihop halva långpasset. Eftersom jag då var nära vår lägenhet så bestämde jag mig för att hämta Candy som sällskap under resten av rundan.  Den andra delen av långpasset rusade iväg och det kändes faktiskt inte som om jag varit ut särskilt länge när jag kom hem igen även om klockan närmade sig 2 timmar. 


Det bästa med dagens pass var ändå att jag var pigg under hela passet. Hade inte en enda energidipp och skulle bra ha kunnat fortsätta. Den känslan är underbar och gör att jag kommer ihåg varför långpass brukar vara min favorit! 

Långpasset var veckans sista pass och gjorde att jag kom upp i dryga 9,5 timmar träning denna vecka. Nu väntar ännu en vecka med mycket mängd före det är dags för en återhämtande vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar