onsdag 19 november 2014

Yoga för löpare

Det som saknas i mitt träningsschema just nu är rörlighet (och stretching). När jag planerar mina träningsveckor så lyckas jag alltid glömma rörlighetsträningen. Och jag behöver den!!

Igår tog jag tag i saken och ägnade kvällen åt att söka efter yogapass som jag ska kunna göra här hemma. Kriterierna för passet var att det ska vara anpassat för löpare, inte för svårt (inga akrobatiska konster tack), inte för långt (för då kommer jag mig aldrig för att göra det) och dessutom ska det inte innehålla alltför mycket övningar där jag måste ha vikten på ena armen eftersom min högra arm inte är tillräckligt stark för det ännu. 


Jag fastnade för videon ovan och testade den genast igår kväll! Den uppfyllde alla mina krav och gjorde riktigt gott för mina stela baklår och höftböjare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar