söndag 28 december 2014

Löparjulen

Det blev en liten oplanerad paus från bloggandet. Före julen blev det långa dagar på jobbet, under julen hann jag aldrig helst starta datorn och nu har vi mellandagsrean i full gång så nu blir det långa dagar i jobbet så bloggen har blivit lite lidande.

Julen kom och gick jag fick än en gång uppleva en riktigt fin jul. Det bästa med julen är att de är en av få gånger då vi är samlade hela familjen och bara av den anledningen skulle jag önska att det skulle vara jul lite oftare. Det är så mysigt att ha allihopa hemma och nära. 

Träningsmässigt sett så har det blivit en lite lugnare vecka i och med att det har varit så mycket annat program. Det blev 1 gång simning istället för mitt vanliga två men det passet som blev av så fick jag simma med brorsan så det var extra kul! Ingen cykling har det blivit men istället lite mera löpning än en vanlig vecka och julhelgen har bjudit på fantastiskt fint löparväder och dessutom ganska pigga ben. 


 På julafton blev det traditionsenligt ett löppass och i år hade jag brorsan med som sällskap och sedan under juldagen sprang jag, syrran och pappa tillsammans. 



Idag begav jag och brorsan oss ut på ett tidigt långpass. Jag skulle på jobb och han tillbaka till Åbo så därför startade vi tidigt. Vi sprang 16 kilometer tillsammans och sedan fortsätta jag ännu 4 kilometer för att få ihop 20 kilometer. Skönt att få in ett långpass före jobbet och tiden gick så fort med sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar