fredag 19 december 2014

Förkyld

De senaste veckorna har en efter en av mina arbetskompisar drabbats av förkylning och den här veckan var det min tur. Vaknade redan natten till onsdag med en konstig känsla i halsen men simmade ändå på morgonen eftersom jag inte hade sjuk hals. Men sedan under dagen så blev halsen värre och med det kom också stegring. Igår var jag hemma från jobbet och sov största delen av dagen. Tydligen var sömnen en ganska bra medicin för redan idag är halsen lite bättre och temperaturen var normal åtminstone när jag vaknade. 

Men någon träning lär det inte bli på några dagar ännu. Det som är mest störande med förkylningen är att jag hade bokat in ett VO2-max test hos Mika Lehtonen idag och det måste jag ju förstås skippa nu. Hade sett framemot det så mycket! Eller inte testet i själv kanske för det har flera personer sagt att är riktigt, riktigt tungt men jag hade sett framemot att få resultaten och sedan kunna planera in nästa års träning utgående från de pulsvärden man får ut från testet! Men enligt instruktionerna från Mika ska jag ha varit frisk och kunnat träna som vanligt i en vecka före vi kan ta testet så nu hoppas jag på att bli frisk snabb och sedan ska jag boka in en ny tid direkt! 

Och så en bonusbild på Candy som som vanligt är nöjd när någon är hemma och slappar på soffan med henne en hel dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar