onsdag 3 december 2014

Otursmorgon

Morgonen började med att jag hällde ut ett stort vattenglas över hela köksbordet, vattnet missade datorn med några cm som tur. Sedan vurpade jag med cykeln på väg till simhallen och fick sitsen i ryggen (autch!) för att jag hade bråttom efter att ha torkat vatten i alltför många minuter. När jag kom fram till simhallen så hade jag glömt simglasögonen hemma så jag fick simma utan och därför sitter jag ännu här med riktigt röda och sjuka ögon. När jag skulle hämta dolme och paddlar från ett förråd i simhallen så halkade jag dessutom, och förstås halkade jag rakt framför en av simövervakarna så jag fick en kommentar om min halkning. 

Vågade knappt hoppa ner i vattnet efter alla små olyckor men som tur så verkar oturen tagit slut för den här gången (ta i trä). Körde igång med med simpass och jag simmade ensam idag så jag körde ungefär samma upplägg som jag och Eva hade på vårt simpass förra fredagen. Här kan ni läsa om det passet på Evas blogg. Gillade det här upplägget mycket och det var lika roligt idag! 

Dagens pass blev som följande:
200m insim
100m superman
2 x 25m zipper + 25m frisim
100m andas vart femte armtag
100m andas vart sjunde armtag 
25m sculling + 25m frisim

3 x 4 x 100m (100m med dolme, 100m med paddlar, 100m med båda redskapen, 100m utan)
2 x 25m hårt
50m superman

Totalt 2 kilometer simning och sen var jag så vrålhungrig att det enda jag kunde tänka på var frukost! 

4 kommentarer:

  1. Berätta mer om förrådet! Är det något som vem som helst får låna redskap ur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det för jag går åtminstone bara dit utan att fråga :D I förrådet (som finns bredvid simövervakarnas "rum") så finns paddlar, dolmar och typ flytgrejer :)

      Radera
    2. Alla får nog låna grejer där. Det e ju alltid artigt att fråga/meddela dem att jag skulle vilja.. och dessutom komma ihåg att lägga tillbaks grejerna.

      Radera
  2. Super! Skulle vilja testa dolme, men har tyckt att det varit onödigt att köpa en egen direkt då jag inte vet om det är nåt för mej.

    SvaraRadera