fredag 5 december 2014

Spring i veckan

Jag ska hälsa på syrran i helgen och kommer inte att vilja lägga allt för mycket tid på träningen så därför skippar jag långpasset denna vecka. Förstås skulle jag ha kunnat springa långpass inne i veckan också men eftersom jag sprang förra veckans långpass på söndagen så skulle det ha blivit lite för nära inpå och skaderisken lite för hög. Så istället har jag försökt öka längden på mina distanspass lite. För det mesta springer jag runt 8-10 kilometer på mina "vanliga" pass men den här veckan blev det ett 15 kilometers pass på onsdag och 13 kilometer morgonlöpning idag fredag. Egentligen skulle jag springa 15 idag också men så träffade jag Mimmi som var ute och gick och jag ville hellre gå med henne sista vägen hem än springa vidare så då slutade jag på 13 kilometer. 


Jag var så nöjd efter onsdagens pass. Jag har aldrig sprungit 15 kilometer efter kl.19 på kvällen tidigare. Morgonmänniska som jag är så är det allt annat än lätt att komma sig ut och träna på kvällen! Hann visserligen inte med så mycket annat den kvällen eftersom jag somnar ca. 21.30 varje kväll och klockan var ganska mycket före jag var hemma från löpningen så jag trivs nog ändå bäst med att springa mina pass på morgonen/dagen om det finns möjlighet till det så att jag får kvällarna över till annat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar