söndag 25 januari 2015

Veckans långpass och veckosummering

Jag är väldigt noggrann med mina långpass just nu, noggrann på så sätt att det ska mycket till för att jag ska missa ett långpass. Det som jag saknar i  min träning från ifjol är den grund som jag vanligtvis brukar ha i kroppen och därför är långpassen så viktiga för mig nu. 

Idag hade jag funderat på att springa Kotirataultra i Kvevlax för att få sällskap på långpasset men sist och slutligen så kändes det som om för mycket av söndagen skulle gå åt om jag skulle fara till Kvevlax. Jag har inte haft två lediga dagar i rad sedan jul men det hade jag i helgen och då vill jag passa på att spendera så mycket som möjligt tid hemma med sambo och hund. 


Förra veckans långpass kändes ju lekande lätt men idag var det en annan känsla. Om det då beror på dagsformen eller underlaget som var ganska slirigt (vågade inte testa icebugen på 2,5h löpning direkt) vet jag inte men det är det som är häftigt med löpning. Ibland känns det som om man flyger fram och andra dagar är det helt tvärtom. 


Jag njöt i alla fall hundra procent av att få vara ute i solskenet och anpassade farten efter känslan i kroppen. Drack vatten var tjugonde minut och lyssnade på mina favoritpodcasts. Efter 28 kilometer var jag hemma igen och medeltempot blev 05:25min/km så jag har egentligen inget att klaga på alls med dagens pass. 

Återhämtning på köksgolvet direkt efter avslutat pass. 

I och med dagens långpass tränade jag 8 timmar denna vecka fördelat på tre löpppas, två simpass och ett pass på trainern här hemma. Dessutom har jag fått in både coreträning och rörlighetspass under veckan så det kändes som en bra vecka! Skulle gärna ha sprungit ett pass till men orken har inte funnits där efter långa dagar på jobbet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar