lördag 10 januari 2015

Långpasslördag

Jag har en ledig lördag idag och passade på att köra veckans långpass så får jag sova lite längre imorgon istället när jag inte behöver springa för jobbet. 

Två timmar löpning var planen och planen fullföljde jag också. Fick sällskap av pappa största delen av tiden och som vanligt var det mysigt med sällskap. Precis som under förra veckans långpass så var underlaget ganska dåligt idag, det hade snöat under natten och ingen plogbil hade hunnit till den vägen vi sprang så vi fick anpassa tempot istället. Efter tisdagens test fick jag instruktioner av Mika om 2-3 timmars långpass med puls på 140-150 och under dagens långpass hamnade medelpulsen på 147 så allt gick enligt plan! 

Glad och nöjd efter 2h löpning!

Hade riktigt skön känsla efter passet! Kroppen kändes så pigg och jag slogs av hur glad jag är över att få springa precis som jag vill. Förra årets skador har verkligen påmint mig om hur jobbigt det är att inte få springa när man vill så nu är jag extra tacksam över löpningen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar