fredag 27 februari 2015

Adios Adios

Jag har sprungit med Adidas adizero adios länge nu och som jag har trivts i de skorna. Är inne på mitt tredje par jag har använt de två tidigare tills de i princip har fallit i bitar. Men. Jag har också haft ganska mycket problem med ben och fötter under det senaste året och nu måste jag tyvärr testa om det kan bero på skorna. Adios är ju en väldigt lätt sko vilket också har bidrar till löpkänslan som jag älskar men jag har börjat misstänka att de ändå är för lite dämpade och för stumma för mig. 

Utslitna Adios

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så testar jag nu Brooks Glycerin som är en helt annan sko än Adios. Tyngre och mer dämpad. Jag har bara hunnit testa skorna under två löprundor men det verkar nog som om det här är en bättre sko för mig. Jag har haft sjukt i framlåret och framsidan på underbenet en tid men under de senaste rundorna har det knappt känts av och enda ändringen jag har gjort är skorna. 


Det är motvilligt som jag ger upp Adiosen men förstås är jag hellre skadefri än envisas med ett par skor som kanske inte är bra för mig! Dessutom är löpkänslan i Brooks Glycerin riktigt bra även om skon väger mera så det blir nog bra löpning i de här också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar