torsdag 26 februari 2015

Back on track

Förkylningen har släppt sitt tag om mig och igår kände jag mig tillräckligt pigg för att börja träna igen. Började med ett gympass eftersom jag inte ville utsätta mina lungor för kall luft genast efter förkylningen. Been there done that och för min del leder det ofta till att förkylning kommer tillbaka. Bättre att börja försiktigt och försiktigt för mig betyder inomhusträning och gymträning där pulsen inte stiger på samma sätt som under löpning eller cykling.

Gympasset igår gick i alla fall bra och därför vågade jag mig ut på en löprunda idag genast jag vaknade, lycka! 

Med en löparpodcast i öronen sprang jag 8 kilometer och löpningen kändes överraskande bra trots att jag har varit krasslig. Kände mig pigg och hade inga känningar av förkylningen mera. Så skönt att vara igång igen! 

4 kommentarer:

  1. Aldrig uppskattar man rörelse, träning och besvärsfria andetag, så mycket som efter en förkylning! :)

    SvaraRadera
  2. Vad brukar du lyssna på för poddar? �� /nina

    SvaraRadera